Spegel, spegel på väggen där

Sitter och läser den här tråden på FB


Jag känner så exakt så här. Eller aa, när jag ser mig spelgen så tänker jag aa men det här duger liksom. Sen tar någon kort och då blir jag riktigt ledsen. Helt seriöst, vill börja gråta varje gång jag ser bilder på mig själv och mår verkligen jättedåligt "är det så HÄR jag ser ut? Jag är ju asful! Inte alls så som jag själv ser mig i spegeln" och så däckar jag ihop och blir deprimerad och vill gå och gömma mig. Jag undrar verkligen hur det är, om det är spegeln eller kort som ger mest rättvis bild? Fast vill egentligen inte veta, om jag ser mer ut som jag gör på kort vill jag hoppa från en klippa på engång. Så jävla ful på bild så jag bara vill spy rätt ut.

Men håller med den här personen
När jag står brevid andra personer och ser dom i spegeln så ser dom ut som jag ser dom liksom. Men på bild blir vissa snyggare, vissa fulare och andra ser ut som jag ser dom i verkligenheten liksom.

Den här killen är fotograf, så jag lyssnar på honom och blundar för andra svar som säger kort:P

Kommentarer
Postat av: Ni

Haha, jag visste det! Varför tror du begreppet fotogenisk finns? Inte för att ha ett finare ord för folk som är fula, utan för att visa människor inte gör sig bra på bild.



Nattan begrepp "den omvänd anorexia spegel" har sina brister i visa fall. Då tänker jag på just detta med fotot att folk faktiskt kan se bra ut men när de ta foton så ser det inte så bra ut.



VM I upprepa sig.

2011-01-25 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0