So many people but it's got no soul

I dag har jag sett en död människa irl för första gången. En man på ålderdomhemmet dog idag under mitt skift. Det kändes inte så konstigt att se honom. Mer fridfullt på något sätt. Jag tog hand om honom för två dagar sedan och han var verkligen så sjuk och dålig. Så det kändes på något sätt skönt att se att han äntligen slipper lida och fått frid. Hans fru var dessutom med honom in i det sista.

För övrigt har jag jobbat 14 timmar idag. Började halv åtta imorse, gick och la mig 5 och gick upp halv 7. Men har konstigt nog inte varit trött idag. Jobbar 14 timmar imorgon, 8 på söndag. Min nästa lediga dag som det ser ut nu är 7 mars. Jag är redan rätt slut.

Kommentarer
Postat av: Ni

Om man ändå satt in med samma arbetsmoral som dig, fan va lätt livet hade varit då. Gäller inte bara jobb, utan skola och allt annat trams. Men så är du världens envisaste människa också så du har väl en förfallenhet för att lägga ner många timmar i saker du gör.

2011-02-18 @ 23:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0